A Kincseskert √ďvoda p√°ly√°zataib√≥l:


T√ĀMOP 3.1.4

Felkérés

A pályázat szakmai koncepciója

2009. √°prils 1-tŇĎl int√©zm√©ny√ľnk a T√ĀMOP 3.1.4 p√°ly√°zat nyertese. A kompetencia alap√ļ programcsomag ir√°nymutat√°sait a tov√°bbfejleszt√©s lehetŇĎs√©geivel haszn√°ljuk. Az √≥voda legnagyobb √©rt√©ke a j√°t√©k. A fejlŇĎd√©s, a fejleszt√©s sz√≠ntere, eszk√∂ze √©s megval√≥sul√°si m√≥dja a is a j√°t√©k. A j√≥ √≥vod√°ban minden fontos dolgot a j√°t√©kban saj√°t√≠tanak el a gyerekek, az √≥vodapedag√≥gus elegendŇĎ idŇĎt, teret ad az √∂nfeledt j√°t√©knak.

A gyerekek egy√©ni √ľtemben √©s egy√©ni m√≥don fejlŇĎdnek, ugyan akkor a k√∂z√∂s √©lm√©nyek, hagyom√°nyok, szok√°sok ment√©n tudnak egy√ľttmŇĪk√∂dni egym√°ssal. A gyerekeket nem k√©nyszer√≠tj√ľk az √©letkor-idegen tev√©kenys√©gekre, felesleges szerepl√©sekre, t√ļl korai tanul√°sra. √Āt√©lhetik a tev√©kenys√©g √∂r√∂m√©t, csak azt v√°rjuk el tŇĎl√ľk, amit magukt√≥l √©s √∂r√∂mmel tenni k√©pesek. MegerŇĎs√≠tj√ľk mind azt, amit a csal√°dban elsaj√°t√≠tottak √©s kieg√©sz√≠tj√ľk olyan viselked√©smint√°kkal, amelyek csak a k√∂z√∂ss√©gben saj√°t√≠that√≥ak el.

Az √≥vodapedag√≥gusok mindennapos feladatuknak tekintik, hogy megismerj√©k az egyes gyerekek csal√°di h√°tter√©t, szok√°srendszer√©t, egy√©ni sz√ľks√©gleteit, ig√©nyeit. Az √≥vod√°ban nem tan√≠tjuk iskol√°s m√≥don a gyerekeket, abban a tev√©kenys√©gben vehetnek r√©szt, amelyben szertn√©nek, term√©szetesen a felnŇĎtt seg√≠ts√©g√©vel. √ďvod√°nk az Alapprogram √©s a Helyi nevel√©si program √°ltal ir√°nyt ad√≥ elveket √©s m√≥dszereket alkalmazza.

Felkérés